I'm flying, my heart is taking over. Vackra underbara Einrad

2010-12-20 22:13:12

Vissa dagar..som den här är så underbara!
Började dagen hos frisören, är nu blondare utan bajsrand!
Efter det blev det stall numero uno, fixade och pussade på min lillabruna för att sedan åka mot Fors..älskar Fors! Älskar människorna, så himla roligt att vara omringad av människor med samma intresse, samma ålder osv.

Sen fick Ylva syn på mig och så blev jag tillfrågad om jag var ridsugen..hann inte svara själv för lilla Emma var kvick att skrika.. JA DET ÄR HON! Så ja, jag fick rida Einrad. Jag är tydligen lättläst, för jag bara sken när hon sa Einrad och Ylva bara skrattar åt mig..hehe.

Idag fick jag faktiskt prova på henne "på riktigt" inne i ridhuset. Skulle mest tölt träna på böjt spår..ja så löd odern. hehe. Så det gjordes, hade henne mjuk och tränade tölt. Underbara häst. Hon är magnifik!
Dock var hon helt extremt pigg och jag har inte hittat alla knappar..som innefattar tex bromsknappen,hehe. Men jag fann den där efter ett tag och fick faktiskt till henne riktigt fin bitvis! Hon är alltid fin, men hon fick riktigt, alltså riktigt bra vissa stunder. Älskar att det är speglar i ridhuset också, man kan kontrollera allt, verkligen allt.  Fan ( man bör inte svära, men det är det enda utrycksfulla ordet som fungerar just nu) men vad jag önskar att hon var min. Sitter på små rosa moln hela tiden, ler för mig själv och bara njuter. Så sjukt underbar häst. Imorgon ska jag ut dit igen och då ska jag bannemej ta mig själv i kragen och boka en lektion för Ylva på den fina stora svarta. hehe Einrad då alltså, hon är stor!

Efter min ridning så pussades jag överdrivet mycket på henne. Sen kollade jag när Michaela red på Garun inne i ridhuset. JA, hon är femgångare vet jag säkert nu. haha

 



Önskar att du var min, underbara Einrad. En dag blir du det. ♥


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback