Massa hästar i helgen

2010-11-22 21:13:31 My day

Har så mycket mumsigt att berätta..men har ingen som helst tid. Så drar igenom det snabbt.

i helgen som börjades i fredags blev det bio, Harry potter, med älsklingen. Den var sjukt bra! Synd att slutet alltid är ett slut,gillar inte slut.
Lördagen spenderades på Forsgård som funktionär på FirmaKeppni och avslutades i ridhuset på ravefest med massa trevligt folk. Speciellt Kajsa och Sefja, plus lillasyster. Blev en rätt lång dag. Söndagen blev det Kurs för hela slanten. Först hade vi utsläpp så upp INNAN tuppen, åkte iväg i hästbilen med ponnin mot Västergården för en heldags kurs för Josefin Birkebro. Kursen var väldigt lärorik och väldigt rolig! Riktigt kul att byta ridsätt och ridlärare, man får en helt annan syn på ridningen då. Lillabruna skötte sig utmärkt, men fick lite frispel i transsporten innan vi hann starta påvägen hem, men sa till henne med ett usch och sen stod hon stilla. ( okej, riktigt så var det inte, inte så enkelt.,hehe).
Resten av kvällen spenderades på Forsgård för träning inför Globen, Ponnin slapp, men dock inte jag. Nu vet jag ungefär hur det kommer att gå till..nästan.

Idag har jag bara uträttat en massa ärenden till veckan i Globen. Fick ett par perfekta svarta ridbyxor av mamsen, köpte själv en fleecetröja som jag länge velat ha att rida kurser och ridlektioner i osv. Den kommer att användas flitigt i globen, men om den inte accepteras som show tröja så sprang jag inte på Kappahl och köpte en billig svart polotröja i en alldeles för stor storlek för att slippa det åtsittande äckliga strypkopplet runt halsen. Även ett par ridvantar fick följa med hem. Resten av kvällen har jag och Sofia farit runt i olika stall och fixat resten till imorgon...För imorgon börjar äventyret. Men lillabruna åker inte imorgon som de andra, hon åker på lördag eftersom hon inte ska delta på fredagen. Längtar!



josefin och hennes finfina!
Bloggar mer sen ikväll..resten av veckan kommer vara rätt tom. Kommer att ha fullt upp. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback