Nya tag

2010-11-07 22:23:19 My day
Tänkte skriva en liten lista på vad jag ska göra:

* Sänka mina krav på mig själv,
Det är okej att inte få MVG och VG i alla ämnen. G är också okej. Jag har inte gått i tvåan men går ändå i trean och läser avancerade kurser fast att jag inte läst grunderna och jag klarar av det bra. Förut ville jag alltid ha MVG i de mesta, nästan allt. Vilket har gjort att jag fått prestationsångest och det har lett till att skolan bara har gått sämre. För det enda jag har tänkt på är " du måste få MVG annars kommer du inte på högskolan, då får du inget jobb och hamnar på något skitjobb, skriv MVG" och den tanken har slagit knut på kunskaperna vilket har resulterat i att jag har nästan gått in i en vägg efter operationen. Så därför har jag nu blivit tvungen att sänka mina krav på mig själv, ta allt som det kommer och bara tänka på mig själv i första taget. Mig själv och min hälsa. Det är inget jag har bett om, men något min kropp ber MIG om. Och för första gången sen efter operationen tänker jag börja lyssna på den, det blir tufft men det kommer bli det bästa i slutändan.

* Börja ta hand mig själv igen,
jag ska börja ta mig tid igen att gå upp på gymmet, äta nyttigt och må bra fysiskt igen. Få tillbaka mina muskler och kondition. För som jag ser ut nu mår jag inte bra av, jag äter onyttigt och jag kan inte ens säga att jag njuter av matens goda längre. För nu äter jag bara för att jag kan. Innan operationen så var jag på gymmet 5-6 dagar i veckan plus ridning. Åt bra och mådde underbart. Allt föll på plats.

* Ridningen/ stall,
Min livsglädje. Måste ta mig tiden att åka dit varje dag igen. Oavsett hur mycket det svider att jag tappat mycket av mina ridkunskaper, mina ridmuskler så måste jag ge mig fan på att rida igen. För då kommer allt tillbaka och jag kommer kunna börja andas igen. Andas lugnt. Det är som att lära sig cykla- det sitter i..men om man inte cyklar på länge så kan det vingla till..men det sitter därinne och kommer tillbaka igen.

Det här är mina nya mål..kanske inte så stora. Men det är mina mål för att komma tillbaka till den jag var innan operationen. Och jag vill bli henne igen, då och då tittar hon fram och allt känns så skönt. Men jag vill att hon ska finnas där hela tiden, jag vill att hon ska bli jag igen. Så mina krav på mig själv ska minska, det får ta tid. Jag kan komma dit jag vill oavsett betyg och ålder..Spelar ingen roll om jag lyckas bli en framgångsrik affärskvinna vid 22års ålder eller 40 års ålder, bara jag når dit. ( Egentligen är detta bara något som jag önskar att jag ska kunna säga och stå för, så jag försöker själv intala mig själv att det är så det är!) Så slut på pressa mig själv, från och med nu börjar jag..Med att komma tillbaka. Samma mål fast med en annan tidsplanering. MarknadsföringsChef och Ridinstruktör, domare och beridare/inridare. Allt kommer, isinom tid.

Det här är mest skrivet för mig själv, så jag kan gå tillbaka och lyssna på vad jag borde göra. Inte vad jag ville göra förut. För mitt liv är inte desamma som det var för ett år sedan. Men jag är samma person, men måste ändra på vissa mål och krav. För annars kommer jag aldrig orka. För er som vill veta: Så är jag nära att, inte gå in i väggen, kuta in i väggen. Jag håller mig knappt uppe på benen, eller det börjar bli bättre. Mycket tack vare lovet, vänner och stall.

Godnatt vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback