Träning på ForsGård

2010-11-15 09:07:51 My day

Igår hamnade jag ute på Forsgård med härliga människor. Ååååh älskar verkligen fors!
Det var träning inför Globen som stod på schemat, problemet var att Ylva själv inte hade en susning om detta. Så det fick bli träning utan henne till en början, men sen kom hon och styrde upp allt då vi inte visste vad som skulle göras. Sofia och jag fick redigt med motion, vi fick äran att springa som två idioter fram och tillbaka, viftandes med tomteblogg mellan hästarna, vissa var lugna och duktiga. Medans andra flög som tokar..Det märktes vilka som hade tränat. Hur som helst, det slutade med att jag hamnade på hästryggen, Jeanette slängde upp mig på vildaYlur, Han var så sjuktstressad. Han spände varje muskel så mycket att han skakade. Lillen♥ Första gången jag satt på honom också, mycket att ta in för honom. Ny ryttare och nya farliga eldsaker.

Efter träningen fick jag känna på hans maffiga rörelser och hans energi. Han var fortfarande väldigt spänd och stressad, speciellt när alla andra red runt i ridhuset i hundranitto. Men när alla andra lämnat ridhuset så började han slappna av i korta stunder och bitvis så kändes han riktigt fin men andra så kändes han väldigt stressad och ville mest springa. Men Gud vad rolig han var att rida! Längtar tills nästa gång, hoppas att det blir en gång till. hehe. Han och Augusta är som natt och dag. så olika vilket gjorde det hela ännu roligare.
Tack Jeanette för att jag fick rida snyggot! :)
juste, Awiiiiiie jeanette:D




finfina Ylur, längtar tills mitt föl efter honom kommer till världen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback