Einrad och ForsGård

2010-10-18 21:22:04

Ååh jag dör! verkligen, jag smälter bort.
Är nyss hemkommen från en kväll på ForsGård. Kollat på massa fina hästar, men framförallt en, Einrad.
Jag blir bara kärare o kärare ju mer jag ser på henne. Såg henne ridas på Ylvas lektion och jag kunde verkligen inte släppa henne med blicken. Hon känns så rätt. Jag är en person som har lätt för att falla men också att släppa. Men Einrad, jag har en helt annan känsla utöver det vanliga för henne. Hon är ett begär, ett måste. Jag är så förälskad i henne, i en häst. Hon har verkligen fastnat i mitt huvud. Måste ha henne!

Efter lektionen iallafalll så stod jag på ride-in och pratade med ryttaren plus Sanne. Pratade mest om Einrad och sen lite om min "kända" häst på Fors, dock inget positivt. Fotade Einrad en massa, pussade på henne ännu mer. Jag tänker inte ge upp utan en fight. Hon SKA bli min. Jag tänker inte ge mig förrens hon är min.
Ska boka en ridlektion för Ylva och fråga om jag får rida Einrad på den då..hoppas! Ska ringa i veckan!

Hon känns så rätt. så felfri. Så Perfekt. Det känns som om hon måste bli min. Det är ett lyckorus i min kropp efter att ha sett henne. Jag är kär. I Einrad. Vackra Underbara Häst.

Förövrigt: är jag sjukt sugen på att flytta till Fors som det var planerat förut. Vill stå där! Det är så underbart!



Mina bilder kommer upp imorgon. Måste rusa till bussen. Peace and Love.


Kommentarer
Gabbi (Naggur)

Är det nått som hindrar dig från att köpa Einrad? Förutom att hon lär kosta en bra slant?=P

Klart du ska flytta till Fors!=) Bästa stället jag stått på i alla fall! 2 år har Naggur bott där nu. Det är rekord för oss;)

2010-10-18 21:36:43
amanda venäläinen

jeeeeeeeeeeeklar vilken snygging ;o

2010-10-18 21:47:59
Erica

Håller tummarna för dig Cassandra! Så roligt att ha en islandshästsjälafrände i släkten. :) Och så bra att du också insett att Malin är bästa ridläraren, hihi!

2010-10-18 22:50:32
URL: http://www.cheeserica.com/blogg
Cassandra svarar

Svar: Gabbi, nej det är egentligen ingenting som talar emot. Förutom att hon kostar 110 tusen och dem pengarna har jag inte.. Men jag och mamma pratar om det hela tiden, för just nu vill jag bara ha henne. Hon är prio 1! Och jaa, jag vill verkligen flytta till Fors som det var tänkt. Och om jag skulle köpa Einrad så kommer jag stå där med båda två, för vi har fullt på Eriksberg. Men vad ligger stallhyran på där?:)



Erica:Tack Erica!:D jaa desamma! Malin är bäst. Rider lektion i helgen för henne igen:D

2010-10-19 10:44:10
Gabbi (Naggur)

Okej. Ja det är ganska mycket pengar. Du har inte funderat på att sälja Augusta? Jag menar, om du verkligen verkligen vill ha Einrad och det inte finns tillräckligt med pengar. Jag förstår om du inte vill det, för jag skulle nog inte klara av att sälja Naggur.

Stallhyran låg på 2900 för delad box i stora stallet för 2 år sedan. Nu har jag noll koll! Den dras på mammas lön så jag tror inte ens hon vet=P Men på dörren till foderkammaren tror jag att det sitter en prislista om du har vägarna förbi=)

2010-10-19 12:02:26
Cassandra svarar Gabbi:D

ja det är ju det, men vi får se om mamma kan pruta ner henne eller något. För jag vill verkligen ha henne! Nja, sälja augusta är tyvärr inget alternativ, hon har alltid varit hos mig. Red in henne själv och hon är trotsallt min lillaprinsessa. Plus att hon är så svår så inte vilken människa som helst skulle klara av henne. Vill ha henne hos mig. Vill inte sälja mitt hjärta för då har jag ändå ingenting att ge Einrad:/ Så det blir båda eller augusta och fölet bara.



Ja jag är jätte sugen, för nu kanske vår stallhyra kommer att höjas om ägarna ska ta lunchningar och då är det bättre på fors. Förutom att hästarna stpr ute så lite. Men bättre för mig som ryttare. Såg ju Sofias förvanlig direkt när hon flyttade dit. jaa jag ska dit nästa vecka igen, ska kika på den då:)

2010-10-19 14:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback