Ingen bebiföliis :(

2010-09-22 10:08:03 My day
Det här är hopplöst, det är inte meningen att jag ska få ett föl. Hrisla var inte dräktig den här gången heller. Men hon är påväg in i brunst igen, men snart börjar det bli sent för betäckning, eller alltså, inte sent för att betäcka men det blir ett sent föl. Om det nu skulle bli så att hon är dräktig nästa gång. Så vi vet inte riktigt hur vi ska göra, anitngen så betäcker vi igen och om det inte går då så ska vi ta prover på hennes ägg osv. Så får vi se hur vi gör nästa sommar. Men jag vet inte om jag har lust att vänta två år på att få ett föl, så vi får alltså se. Vill verkligen ha en Hrisla och Ylur avkomma, men är tiden värt det?

Annars så ska jag kolla efter unghäst, ( har redan börjat leta lite, hehe) om jag hittar någon nu som verkligen känns rätt så spelar det ingen roll om den är 1 eller 2,  för skulle ändå vänta på ett föl. Så jag letar vidare.
Men det känns så himla tråkigt att inte få ett fint föl från Ylur.:/

Nu ska jag til stallet, är sjuk...men ska rida iallafall! :)


Kommentarer
Amanda Venäläinen

Mána hade heller inget föl och vi tyckte att det var försent att skicka tillbaka henne men så gjorde vi det ändå förra veckan och hon blev betäckt igen så nu får vi la se om det blev något men det är ju så typiskt när man verkligen inte vill något annat. jag önskar dej lycka till iaf :) juste, grymt bra blogg cassandra, följde även din förra! <3

2010-09-22 16:42:42
URL: http://stjarni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback