somewhere else but here

2011-04-11 08:10:52 My day
Goooodmoooorgon Världen!
Ska berätta kortfattat om gårdagen med små ord.
Jobbade 10-16:15. agera chafför åt pojkvännen, Stallet för lite träning på volten. Åh min fina häst! Det är så roligt att rida Einis för hon snappar verkligen upp varenda liten detalj, när hon har gjort någonting rätt och man har gett henne beröm då gör hon det mer än gärna en gång till. På förra lektionen tränade vi att göra halt med hjälp av min andning. När jag andas ut ska hon stanna, ( då menar jag alltså ingen liten tjipp andning utan en ändå nere från magen). Nu gör hon det lysande, spelar ingen roll om vi skrittar, travar eller töltar. Andas jag ut stannar hon. Sen är hon lite som en unghäst. Hon är ungefär som strax inriden just nu. Lång tygel för att hon ska hitta sin egna balans och framför allt lita på sig själv. Hon ska kunna tölta på längre tygel så hon inte får samma stöd från mig, förut förlitade hon sig väldigt mycket på ryttaren och ingenting alls på sig själv. Men nu börjar det ta sig! Lektion på tisdag!
Nåväl, efter stallet blev det solning, promenad och sen massa tv tittande i mitt rum. Nu är jag alldeles för trött och skulle måla naglarna här i skolan, men insåg nu att jag tagit fel burk, denna är tom. Får läsa igenom ett häfte i turism så länge, snart är det dags för turism lektion.
Amen okejråå, bilden är från  ettan i know. Men jag har inga andra i arkivet. okeeej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback