Älskade ridlektion

2011-02-08 08:17:07 My day
Åh älskade ridlektion igår då!
Red på utevolten för omväxlingsskull, inte mig emot direkt. Skönt väder och rätt okej underlag. Red på prinsessan Einrad. Hur kan jag ens tänka en sådan hemsk tanke? Vi fortsatte med liknande övningar från förra veckan, lydnad.
Väldigt mycket rida på stora mitt volten, halvhalt på ytter och fånga upp med innerskänkel. Minska volten till en 10meters för att sedan trycka ut hästen till den storavolten, men i samma tempo och form. Detta kan vara lite komplicerat då man verkligen måste få hästen att flytta kroppen i rätt ordning samt att den får varken öka tempot, tappa takten eller formen. Väldigt lärorik och krävande lektion.
Det som är extra bra med Ylvas lektioner är att man får kommentarer hela tiden. Man kan liksom aldrig sätta sig ner och titta på himmelen " gud vilket vackert väder, imorgon ska jag nog.." ja ni fattar. Det är något som händer mig lite väl ofta. När inspirationen släpper, och inget går riktigt som man själv vill..ja då försvinner tankarna.  ( med risk att låta riktigt störd)

Idag välkomnar jag träningsverken från gårdagen samt söndagen. Sjuk är jag också..så att hosta är något jag gärna undviker idag. Det gör väldigt ont i magen, den är hårt pumpad!



Kommentarer
Carro

Men flicka lilla. Det stavas träningsVÄRK och inte verk ;D Går inte du i skolan? Lär de inte er rättstavning ;D

2011-02-08 20:14:24
URL: http://whyevenbother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback