No matter what

2011-02-02 13:59:26 My day

Nu står jag där igen, mellan två val. Mellan två tankar och problem.
Mitt hjärta säger en sak, hjärnan säger två. Men den ena låter bättre för stunden. Antingen väljer jag den som kan ta mig en bit på vägen och mitt hjärta får sin vilja igenom och jag en del av min dröm. Den andra tanken hjälper mig nå en framgång. Men vad är en framgång om den inte är bara min?

Antingen chansar jag stort och satsar på det jag tänkt, eller så tar jag den väg som är smartare för stunden men riskerar att förlora sen. Hjärta eller hjärna, framgång eller hjäta. Varför är jag inte miljonär för? Då kunde jag ha båda..utan att fundera. Nu står jag där igen, mellan två val.
Jag har redan min lilla och fölet kommer i sommar, då har jag två. Så nu handlar det om vem ska bli mitt projekt, min dröm, min hjälp fram. Hjärtat kan lika gärna bli såld under stunden som jag väntar, och då förlorar jag båda. Om jag tar den andra, fäster mig vid den och hjärtat blir sålt och sen lämnar den andra mig. Då är jag ensam kvar igen. Vilka problem..sen att jag släppte min box för två veckor sen ungefär gör saken bara ännu värre..

Måste tänka..själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback