Underbart!!!

2011-02-19 17:24:23

Underbart! Det är rätta ordet för den här dagen, underbar.
Började dagen med att åka ut till Fors med två trevliga prickar. Tog in min lilla prinsessa Einrad. Hon hade dock fått ett fult sår på ögonlocket och vid sidan av ögat. Troligen av broddsparkar. Hon hade lite små sår överallt, lite svullen och så. Men hon gick iallafall att rida och det gick bättre än någonsin.

Fick sällskap av Sofia på Vurre en bit på vägen (deras första uteritt, dock inte särskilt långt eftersom han inte har några bakskor ännu.), dem vände efter en bit men jag och Einrad fortsatte på vägen. Solen sken och underlaget var perfekt. Det var hur som helst hur mysigt som helst, men väldigt jobbigt för magen.hehe.. Einrad tickade på piggt och var hur fin som helst. Sist jag satt på hennes rygg var jag gråtfärdig, så dåligt gick det då. Men idag var hon hur mjuk som helst, flyttade sig för minsta lilla rörelse. Varje gång jag satt till lyssnade hon. Behövde inte röra tyglarna alls. Var hur skönt som helst! Varje halvhalt blev besvarad direkt, Vi arbetade mycket på tempoväxlingar med samma eftergift. Från arbetstempo till ökat. Från lång tygel med långt avslappnat steg i skritten till att korta upp tyglarna och fångade upp formen. Hon behöll samma steglängd bara att hon bar upp sig på ett annat sätt. Så underbar känsla när verkligen allt sitter! Det är ju faktiskt så, att om man inte kan rida skritten rätt går inte det andra heller. Men idag var hon BÄST! Så JÄVLA BÄST!

MEn nu borde jag sluta skriva..blir bara fel ordföljd och mest svammel. Bilder kommer sen. Fotade en fin bild iallafall.. hehe...EN!



Imorgon ska det fotas i mängder. Sofias pojkvän/min adoptivson ska agera fotograf till oss:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback