Ekonomkandidat? Juridik? Marknadsföring?

2011-03-25 09:54:23 My day

Nu när jag sitter här och försöker plugga så slår tanken mig hela tiden.
Jag vill så gärna börja plugga nu till hösten. Men jag kan inte. Kan inte söka förrens i september till högskolan för det är inte förrens då jag är fullständigt klar med skolan, gymnasiet.

Jag vill plugga Ekonomi/ marknadsföring. Egentligen vill jag plugga juridik eller civilekonom, men mina betyg räcker tyvärr inte till. Självklart ska jag göra högskoleprovet vid nästa tillfälle ihopp om att komma in på juridik. Men tror tyvärr inte att betygen räcker..varför latade jag mig i ettan kommer jag aldrig sluta fråga mig själv. Tvåan gick jätte bra med tanke på omständigheterna, trean går skitbra! Det är ettan som förstör.
Men frågan är nu hur jag ska kunna välja, ska man plugga upp betygen för att sedan försöka söka in på juridik eller civilekonom eller bara köra på ekonom kandidat? Ett annat alternativ är affärsjuridik, verkar fett roligt! Men det finns inte i stockholm och jag vill inte flytta. Kan inte flytta heller, har inte råd att ha med hästarna då. Dumma jobbiga val och dumma betyg, dumma ettan. Dumma liten cassandra..

Frågorna är många med många svar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback