Ridlektion med träningsvärk. icke bra

2011-03-07 21:24:01

Ridlektionen är nu avklarad. Hade en redig träningsvärk i armarna sen gårdagens gympass så armarna var inte hundra idag, inte heller benen. Mådde lite halvdåligt innan lektionen, men det gick iallafall bra. Kunde ha gått bättre men också sämre. Så jag är ändå rätt nöjd. Fick beröm från en som red igen i vår grupp i slutet av lektionen. Hon tyckte att Einrad gick så himla bra där i slutet. Blev lite generad men tackade. Vad gör man när man får beröm för sin ridning egentligen? Jag har jätte svårt att ta komplimanger så jag mest svarade att det är hästen som är världens finaste. Det är ju sant det med.
ridlektionens övning var samling, dock kunde vi inte göra särskilt mycket då vi red på utebanan som nu kallas isbana/hockeyrink. Det är glasklar isbana alltså. Så mycket skritt, men lite trav och tölt övergångar hann vi med. Vi tränade på att få igenom halv halten riktigt ordentligt..jobbigt. Synd att Einrad lätt blir stressad av de andras smackande och rejsande..hon kan liksom inte riktigt koppla av när det är fler omkring. Menmen.

Nu ligger jag i min säng i filmposition. Ska sätta på en film här på datorn.  Är så fruktansvärt trött..nåde det inte vara en sjukdom jag känner..usch. Inatt sov jag som en prinsessa. Vaknade lika dant som jag somnat och allt var orört. Hoppas det blir en sådan natt igen. Älskar att jag och Sofia har samma åsikter om mycket..idag är det att vi saknar pedagogi ( om det inte heter så, döpte jag det till det nu, en pedagog.)


Inte en sån väldans smickrande bild på einisen, men blev en klickbild bara, alltså jag kollar inte utan bara klickar på någon. Sov gott!

Note to myself: träna inte armarna och bröst de närmaste dagarna innan ridlektion. hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback