"Sålt min Lillabruna"

2011-03-27 10:54:33
Godmorgon!
Igår var en händelserik dag! Jag äger inte längre àsta. Nix, hon är inte min längre. En ny liten ryttare är ägare till henne nu som kommer ha flera roliga år framför sig. Men iallafall först jobb som vanligt 9-17:15. Efter det blev det stallet med lillasyster och kusin. Blev en premiär ridning barbacka på Einisen! Måste säga att hon går betydligt bättre barbacka än med sadel. kanske borde kolla upp det där med sadeln nu. Men hur som haver, vi alla körde på barbacka stilen, red ut en sväng med lite inslag av tölt och i vissas fall, galopp rejs.

Efter stallet blev det en dundergod middag, Tacos. Elina firades (vilket hon inte visste om att hon skulle bli). Elina fick antagligen sitt livs överraskning igår när jag började prata lite kort om mitt hjärta osv, sen gav jag henne en present och där i låg Ásta Från Vendel's Pass och ägarebevis. Mitt namn stod inte längre där, utan nu står det Elina Fransson. Alltså Elina Fransson äger nu "min" Lillabruna. Det tog fröken ett tag att förstå vad som faktiskt hänt och hon trodde väl mest att vi skojjade för hela veckan har jag gått och tjatat om att lillabruna alltid ska vara BARA min och ingen annans. hehe Elak syster. Men ja sen kom tårarna och skratten. Ingen kunde längre äta middagen, för allt blev så rörda. Inkls jag. Visst, det känns lite hemskt att jag aldrig kommer kunna säga att hon är MIN häst, men samtidigt så finns det ingen som kommer ta hand om mitt hjärta bättre än Elina. Dem kommer ha det så himla roligt tillsammans. Det är väll det som är nackdelen med att skaffa häst, man växer ifrån dem. Jag hamnade tillslut där jag inte längre kunde komma någonsstans med henne vilket gör att man tappar suget lite. Men för Elina är Augusta perfekt. Dem kan tävla, rida kurser och utvecklas tillsammans och jag har min nya egna häst att tänka på. Nu kommer vi ha dubbelt så kul i stallet eftersom vi faktiskt har en varsin.

Så återigen: GRATTIS VÄRLDENS FINASTE LILLASYSTER!

Byter bild sen när jag är hemma och har en bild på henne och Augusta, nu står totte som häst istället.



hehe erkänn att ni blev lite lurade av rubriken (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback