Skola och hästar

2011-05-13 10:45:07 My day
Oljekriser,siffror, olika termer och ekonomi snurrar i mitt huvud konstant.
Känner att min kropp börjar säga ifrån, är ständigt trött och huvudet dödar mig med en oändlig huvudvärk. Om lite exakt fyra veckor tar jag studenten. Det är en sådan sjuk känsla, blandade känslor. Är helt sinnessjukt taggad att få springa ut från skolan med min underbara klass och ta studenten! Men samtidigt är det väldigt läskigt, hur ska man hinna klart med allt vi har kvar på den korta tiden som kvarstår av gymnasietiden. Vad ska jag göra sen? Tänk om jag inte kommer in någonstans. Slår mig lite lätt på huvudet för att jag var en sådan latungjävel i ettan av samåret..varför pluggade jag inte då också? Levde livet..för nuet. Men nu lever jag livet efter att nå min framtid. Varför var jag inte inne på samma kloka tankebana i ettan som nu? Tvåan och trean har gått asbra. Trots att jag missade mer än halva tvåan, jag har lyckats få riktigt bra betyg. Mvg i allt i år. Men vafan, ettan. Patetiskt.
Skolan ger en ångest och tvivel. tvivel på sig själv. Hade gärna stannat i gymnasiet något år till, gått om ettan igen. Pluggat ordentligt från början. Efterklok kallas det va?
Gud vad jag ska peppa alla som börjar gymnasiet efter mig. Jag lyssnade inte på dem äldre som sa till oss att man ska satsa från början. Antagligen kommer inte dem jag säger det till heller lyssna. Men gud. Man borde verkligen inte slösa på gymnasietiden. Ångesten bara växer. Vad händer med mitt liv sen? Vet vart jag vill, vet hur jag BORDE komma dit. Men om det inte går?
..
Djupa tanker, ångest och samtidigt en känsla av välbehag.
......
Igår red jag MIN underbara Einis igen, hon har vilat tre dagar denna vecka för att skolan har dödat mig. Hon fick pedikyr och manikyr av hovslagaren också. Elina och jag red ut och, ja..till en början njöt vi bara av den lugna tillvaron. Den varade dock bara tills vi vände hemåt. Då satte lillabruna fart och försvann med elina, Einrad blev förvirrad och det slutade med att vi stod på åkern. Sen galopperade vi ikapp, eller nej sa jag galoppera? Menade självklart passade ikapp dem, Barbacka. En upplevelse i sig. Hehe. Vilken sinnessjuk pass hon har. Fort och aa..snabb och snygg. Kom ikapp elina som lyckades få stopp på den lilla. Vi töltade tills lillabruna återigen tröttnade och drog IGEN. Men nu drev elina istället på. Great tänkte jag, Einrad återigen= förvirrad. Men ack så underbar. Lyssnade på mig och vi red i en sjukt ökad tölt ikapp dem. Avslutade uteritten med ett galopprejs upp för backen. Gillar att båda lyckades hamna på sniskan när dem bokstavligen tvärnitade högst upp på backen.
Red sedan ett jobbigt pass på volten, inte menat så egentligen. Men hon var så fin, det liksom gick inte annat än att fortsätta. Tränade hennes tölt på en minivolt, jädrar vilka bakben hon fick och hon var så mjuk och stabil hela tiden. Hon har blivit så mycket trevligare att rida den senaste tiden. Avslappnad, mjuk, stabil och balanserad med form. Finfina tjejen. Avslutade med travarbete på liten volt med mycket tempoväxlingar, ungefär samma övning som i tölten. Formen kom och hon var så fin! finner inga ord. Känns så bra att ha henne i mitt liv. Vi passar. Vi är bra ihop! Min underbara häst. Betade i sommarhagen i fem timmar gjorde hon också. Finfina einis. Kärlek. Vilken sommar vi ska ha. ♥
.....
......
Note to myself: Sluta gå på skivor mitt i veckan, har lyckats med en denna vecka också. fail...bakisdag.
Note to myself 2: Ha sadel nästa gång du rider med lillasyster så du går normalt dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback