Stupido

2011-11-10 10:10:46 My day

Dumma jädra grannar som ska bygga halv sju på morgonen, spela dunkdunk musik för att dem bygger en pool?! På vintern?! Men brinn.

Ja ä inte bitter.. Egentligen. Idag ska jag förbi Bikbok ( halva priset på ALLTING så in och shoppa vänner, eller inte på jeans och byxor men på resten!) men jag ska endast kolla. Tror jag. Ska förbi Lill-hästen för att köpa ett nytt rakt bett, sen till tingsrätten för att vittna inbrottet på Beijer bygg, sen träffa Hanna och sen träna med Feffe och sist rida min häst. Sensensen... Hehe. Idag ska jag prova att rida med redgrimman under tränset. Man trär tyglarna genom bettringarna och fäster dem i repgrimman. Då blir det mindre tag i munnen vilket gör att hästen blir ( förhoppningsvis) mer känslig för tygeltag så man kan rida ännu mer med endast sätet.
Jag gav ju upp med hackamoret för en vecka sen, absolut att det är ett bra bett och det kan man använda som variation för att låta hästens mun vila
Från ett vanligt bett, men det är
Även väldigt skarpt vilket jag ogillar. Jag personligen trivs inte med skarpa bett, lite rädd för att ta för hårt osv, oavsett hur fint hästen går så vill jag ha vanligt bett. Minst skadligt för min egen ridning och jag vet bäst hur det fungerar. Så nu kommer jag variera mellan 3-4 bett/metoder för att få einrad så lyhörd och känslig som möjligt... Ni ba: doooon't care i mina åsikter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback